Clientii din Iad (partea II)
11.02.2013

Continuare...

 

Locul 3: Florin Avram
Client: Aubergine Publicite
Tzapa: ...  euroi.

 

 
 
 
Eu cu Florin Avram avem o lunga istorie comuna. Ok, poate nu atat de lunga, dar am lucrat mult impreuna pe diferite proiecte, astfel incat pur si simplu nu l-am putut refuza vreodata. Ne stiam din Qual, ne-am reintalnit la Studcard si am inceput sa lucram impreuna pe agentia lui, Aubergine, a carei identitate vizuala este realizata tot de mine.
 
Florin este specialist in a aduce felurite proiecte pompoase, grandioase, bombastice, cu idei de rebranding national, faime si glorii. Dar nu mi-a platit nimic, veci, vreodata. Prima a fost pitch pentru un stilist cunoscut din Bucuresti. I-am propus logo, ii trebuia macheta de Elle, ii trebuiau pe maine, Florin era agitat, ma suna de n ori pe zi, i le-am facut, a fost publicata imaginea si....pauza. Nu am mai auzit nimic de acel proiect.
 
Nu-i nimic. In primavara am primit altul. Imagine pentru Teatrul National Cluj, respectiv afis pentru programul lunar, pliant, etc. Am facut 3 variante din care una cica a si fost aleasa si laudata si iubita. Desi nu ma intalnisem niciodata cu vreun reprezentant al Teatrului, treaba era ca si castigata, deci implementarea (cu tot cu semnarea unui contract) urma sa abia loc in toamna cand (cica) expira celalalt contract pe design. Si de-atunci, nu am mai auzit nimic nici de acest proiect...
 
Nu-i nimic. Avem altceva, mult mai concret de lucru. Imagine pentru prezentare de moda a colectiei lui Razvan Ciobanu. Si am lucrat pe invitatii, afis, bannere, tot. Cu modificari, cu promisiuni financiare, cu rugaminti, i-am facut imaginea si in ziua evenimentului, de fata cu toti participantii la eveniment, dar si mai dureros, de fata cu un amic care este un cineva in lumea advertisingului clujean, Florin Avram uita sa-mi multumeasca in public pentru imagine (aka stiti lista aceea lunga care se recita la finele marilor evenimente si care contine numele tuturor partenerilor, sponsorilor etc. oameni fara de care acest eveniment nu ar fi avut loc). In schimb, multumeste firmei care i-a tiparit posterele. Sa nu mentionez ca imi promisese n euro pentru imaginea evenimentului.
 
Bani niema. Faima si glorie niema. De atunci, nu am mai primit nimic de lucru sub tutela Aubergine.
 
--
 
Mentiune Speciala: Ovidiu Ilea
Client: Thevents
Tzapa: ...  euroi.
 
 
Ovidiu este managerul echipei ghid online de informatii cu privire la petrecerea timpului liber, numit si Thevents. M-a contactat in vara ca are planuri mari de rebranding (si cate mai cate pregateste pe toamna la nivel de strategie). Am inceput lucrul fara avans si am facut 6 variante pe 3 de baza. I-au placut, dar s-a indragostit de varianta 2.
 
Discutiile erau intotdeauna interminabile cand venea vorba despre ce vrem sa transmitem si cum, dar la fel de scurte ca si aparitia unui fulger, atunci cand venea vorba de bani. Era si foarte amuzant acest Ovidiu: despre orice vorbea, tonul vocii ii scadea treptat si, de la un punct, orice zicea, parea ca incheiam cea mai mare tranzactie de droguri.
 
Dupa ce le-am trimis variantele, au inceput povestile pe mail si la telefon despre cum e si cum ar putea fi. El sustinea ca seamana prea tare cu ClujLife. Acum, pentru un ghid de timp liber si recenzii etc, variantele nu-s multe si el tot vroia sa smulga de la mine un copy care sa-l convinga. De fapt, cred ca ar fi smuls toata campania...asa... ca sa vada daca-i place...si apoi mai vedem daca e bine sau nu. Cel mai tare m-au deranjat scuzele lui: Apai trebuie sa vorbesc si cu ITistii sa vad daca lor le plac. Trebuie sa vorbesc si cu Xulescu sa vad daca lui ii place si ce parere are. Eu eram deja la capatul puterilor si nu mai aveam niciun chef sa-i explic si re-explic conceptul si ce ar putea fi dupa. Oricat i-am spus ca ce face el cu logo-ul in implementare (copy, imagine, element grafic secundar) il priveste si nu-i sustinut in intregime de logo, el intotdeuna invoca o alta persoana care musai trebuia sa-si dea cu parerea, mai ales acolo unde Ovidiu parea foarte convins la inceput.
 
Dup-aia a intrebat-o pe matusa lui, care probabil, invartind in sarmale, si-a exprimat dezgustul total fata de sigle si a exclamat in gand Seamana clar cu ClujLife. Nu mi-a platit, nu mi-a mai zis nimic si dupa cateva saptamani, am gasit varianta veche a siglei pusa intr-un cerc.
 
--
 
Merita mentionati:
 
Torry Fashion - Niste dragi amici s-au gandit sa ma recomande la cel mai neprofesionalist si nesimtit client cu care am avut neplacerea sa ma intalnes vreodata. A venit un sef cu accent de italian/arab/turc/nu-stiu-exact si a inceput sa-mi zica Am nevoie de un designer. Daca nu as avea nevoie, tu nu ai fi aici.... Nu avea nimic decat cereri si pretentii. Nici macar nu mi-a zis vreo secunda ca ma va plati. Se pare ca eram in faza de test. Toate astea pe holul din Polus, stand in picioare in fata magazinului. Din secunda in care mi-am dat seama ca asa se va derula toata colaborarea noastra, l-am lasat sa-si zica gargara si am plecat cu ideea sa nu lucrez niciodata cu asemenea oameni.
Buna, ma numesc Paul si fac curierat de design la domiciliu. Not!
 
--
 
Majoritatea clientilor pe care-i primesc de la Stefan Teisanu. Ok, ok, nu! Stefan Teisanu este si prietenul meu, si prietenul tau si nu l-am auzit vreodata sa zica ceva negativ sau urat de nimeni. VECI. Dar, din cand in cand, cineva il intreaba daca nu stie un graphic designer. Si el le da numarul meu. Cei mai ciudati, complicati, unii chiar insuportabili, ajung la mine via Stefan Teisanu. Cu unul din clienti nu m-am inteles din cauza ca nu a vrut sa ne intalnim in centru ci a insistat sa vin la sediul firmei Noi numai aici la sediu lucram...Altul mi-a cerut design si dup-aia mi-a zis (prin atat de multe cuvinte) ca are nevoie doar de DTP. Altul mi-a cerut rebranding, l-am facut cu prezentare, implementare partiala, etc. Raspunsul la mail imi poti trimite sigla jpeg?...
 
Dar, ii multumesc in continuare lui Stefan ca se gandeste la mine si, cu toate ca nu m-am inteles niciodata cu niciunul dintre clienti, de fiecare data ii raspund de zici ca-mi trimite rebranding la Emerson. Ah da. Stefan m-a bagat in TEDxCluj.